22 februar 2011

Evans 3 i Mesterklasse 1 er i spidsen inden 7. og sidste runde søndag den 6. marts 2011. FANTASTISK !!

Vi fortsætter med at vinde, en fortjent 5-3 sejr blev det til ude imod Haderslev 2 søndag den 20. februar.


Selvom Haderslev 2 på de første 6 brætter var imellem 20-50 ratiingpoints over os, gjorde vi det rigtig flot ved at score 3,5 points på disse brætter. Resten tog Christian Iversen med sejr og Erik Pontoppidan med remis sig af.

Bræt 1: Zijad Campara spillede igen sikkert og solidt og vandt.

Bræt 2: Ernst Bindzus en sikker og velfortjent remis.

Bræt 3: Max - Jeg spillede et flot angrebsparti indtil træk 29, hvor tidnøden begyndte, Jeg overså herefter et par gange nogle helt klare vindertræk - meget pinligt. Var da også klart foran materielt indtil det smuldrede. Mit spil var fra topniveau til absolut bundnivea, så jeg ødelagde min stilling så meget, at jeg efter træk 40 faktisk stod til tab. Men min modstander forstod ikke at udnytte den for ham meget overraskende gevinstchance, og da jeg så igen fandt min vanlige styrke i slutspillet, var det OK med remis. Med kun 1 sejr ud af 8 spillede hold- og klubpartier i 2011, begynder jeg at tvivle på, om det i det hele taget er muligt for mig at vinde i skak igen. Men godt der stadigvæk er styrke nok til mine mange remis´er, 5 er det blevet til i år.

Bræt 4: Børge Guldager spillede bundsolidt og remis var velfortjent.

Bræt 5: Her har vi en af holdets topscorer, Anders Andersen med 4 points ud af 6 mulige. Kæmpede i næsten 5 ½ time og spillede også en fortjent remis hjem.

Bræt 6: Jens tog en hurtig remis med de sorte brikker, fint nok imod en på papiret jævnbyrdig modstander. Jens har nu scoret 4,5 points.

Bræt 7: Holdets topscorer Christian Iversen med 5 points viste igen stor styke og "fejede" sin modstander ud af brættet.

Bræt 8: Reserven Erik Pontoppidan var klar ratingfarvorit, men vi ved alle, hvor svært det kan være. Jeg ved det ihvertfald. Så fint nok med remis til Erik.

Se den spændende stilling under Holdskak på hjemmesiden. Vi har i Evans det afsluttende stævne søndag den 6. marts. Mød op og se de mange spændende partier. Vi kan om nødvendigt "redde" Evans 2 i 2. division ved at blive nr. 1 i Mesterklasse 1


Skaklig hilsen

Holdleder Max E. Hansen