03 oktober 2010

Skak OL - Nyt fra Thomine, fra lørdag aften

Så er OL ved at være forbi. Sidste runde spilles i morgen tidlig.
Herrerne kan med en sejr sikre sig en b-medalje. På dameholdet ligger vi inden sidste runde et nummer over vores seedning takket være Oksana, som har spillet et godt OL og blandt andet slået en stormester på vejen. Resten af holdet har klaret sig lidt under forventet. Selv er jeg på trods af ratingtab, rigtig godt tilfreds med mit spil her ved OL. Jeg har spillet nye åbninger og jeg har opdaget at det er sjovt at forberede sig, men endnu sjovere at være forberedt. Jeg har hilst på verdenseliten og mænget mig med danmarks bedste skaksspillere. Jeg har set en by i Rusland, hvor 7% af verdens kendte oliereserver befinder sig. Jeg har boet på det splinternybyggede Hotel Olympic, som efter OL skal bygges om til socialt boligbyggeri! Jeg har kørt i taxi for 20 kr, men handlet i supermarkedet til danske priser.
Nu er det sengetid. I morgen venter sidste runde, afslutningsceremoni og velsagtens endnu en fest før vi flyver hjemad på mandag.

Thomine

Aller sidste nyt er at Thomine vandt sidste runde søndag
Se DSU's opsummering på OL her:
Skak OL DSU opsummering

Per Madsen