31 marts 2013

DM 2013 - runderapport, lørdag og søndag


Lørdag:
Lørdagen blev ikke helt så god som fredagen for Evans-spillerne.

I Kandidat klassen tabte Thomine desværre igen. Denne gang til Simon Wilbrandt.

I Veteran klassen spillede Bjørn remis mod Finn Larsen fra Frederikssund Skakklub.

I G7 gruppe 1 vandt Thomas Tange igen. Denne gang mod den højere ratede Ib Andersen fra Hillerød og har efter 5 runder 3 point.

I G5 gruppe 1 spillede Michael Olesen remis og er stadig med i spillet om præmier med 2 point efter 3 runder.

I min egen gruppe spillede Erik, Karsten og jeg alle remis. Karsten er dermed stadig godt med i toppen af feltet med 2½ efter3 runder.

Søndag:
Søndagen blev ikke meget bedre for Thomine, da hun måtte se sig besejret af Jens Ramsdal, der vist har sat en fin slutspurt ind.

Bjørn vandt og er dermed teoretisk med i kampen om præmier. Mandag skal han dog op imod den stærke Erik Jarlnæs, der har scoret 4 af 4.

Thomas Tange's lille stime af point blev stoppet af  Jacob Brorsen, der spiller med om førstepladsen i gruppen. Mandag venter endnu en stærk spiller idet Cristian Grubert står på programmet

I G5 gruppe 1 fortsætter Michael det stabile spil og vandt med sort over Lars Schøning. Michael har nu 3 af 4 og deler 1. pladsen med 3 andre inden sidste runde.

I G5 gruppe 2 spillede Karsten remis. Erik tabte for første gang. Erik spillede for forsigtigt og kunne nok have opnået et bedre resultat med lidt ofring og angreb. Jeg selv fik min første sejr efter at have stået totalt håbløst kort inde i partiet. Jeg formår dog at holde sammen på det, kombineret med at min modstander ikke spillede specielt godt resten af partiet. Rart med en sejr!. I Sidste runde skal Erik møde Henning Reiths, der også har 2 point. Og så kommer der et Evans lokal opgør mellem Karsten og undertegnede. Det bliver squ spændende !!

Per Madsen