11 november 2013

1. Division, Frem - Evans 5-3

Kampreferat. 

Det var et skidt resultat vi fik i Odense. Lad det være sagt med det samme: Vi tabte 5-3 og det kunne have gået værre. Jeg selv var begravet i mit parti næsten fra vi kom til vi gik. 90 træk måtte jeg igennem inden jeg opgav partiet. For mit eget vedkommende kan jeg sige at det var et rigtigt kampparti, men et par unøjagtigheder hen imod træk 20 gav min modstander initiativet og han slap det aldrig.
Carsten tabte, men jeg så ikke hvordan det gik til. Derimod så jeg at Kim tabte en kvalitet til Kristoffer Dyrgaard for en bonde. Jeg troede egentlig nok at Kim kunne holde partiet, men han måtte også ned. Pouelsten tog sig en sikker remis på bræt 3. Det var så den eneste halve vi fik på de første fire brætter.
Lars Pedersen ofrede en officer og som jeg så det, kunne han såmænd godt have tabt. Men det gjorde han ikke. Han kæmpede nærmest til sidste patron for at vinde, men remis blev det. Godt kæmpet af Lars.

Henrik Svane en hurtig og sikker remis med sort. Søren Rix spillede rigtig godt og han kørte stille og roligt sin modstander baglæns og inkasserede vores eneste gevinst.
Mikael der blev indkaldt i sidste øjeblik pga. et sent afbud, spillede også remis. Jeg så ikke rigtig hvad der skete. Men altså remis.

Jeg troede egentlig at det var Evans, Frem og Viborg der var oprykningskandidater i vores gruppe. Men Viborg tabte overraskende med 5½-2½ til Esbjerg og ligger sidst. Vi er næstsidst! Der er heldigvis stor jævnbyrdighed i rækken, men næste gang er vi nødt til at tage os en sejr. Og det GØR vi.

Per Skjoldager