28 november 2018

Deling i Mester 1


Med et forventet hold score på 1,94 gav det sig selv, at det ville blive en svær kamp mod Varde 1.
Men dog overraskede vi igen med et flot 4-4 resultat lige som i vores første kamp.
På bræt 1 vandt Zijad et springerslutspil, efter et langt parti der sluttede ved 16.30 ca. Jørn Lindved på 2 bræt blev hurtig færdig i dag, og måtte se sig slået efter ca. 1.5 time. Helge Nielsen spillede remis i en fransk åbning, det lignede også en lige stilling de gange jeg var forbi og kigge. Max på vores 4 bræt kom på tavlen i dag med en remis, det sluttede i et tårnslutspil som også var en remis stilling. Erik Pontoppidan kom ud i spansk åbning, hvor der var lige mange brikker det meste af kampen, indtil han smed det hele over styr i slutspillet som lignede klart en remis. Jeg spillede et spændende parti i dag hvor jeg spillede Grand Prix. Dog stod jeg lidt presset i midtspillet, ikke nok med det havde jeg under 20 min til de sidste 25 træk. Min modstander dummede sig, og jeg vandt en løber træk 21. Dog var det ikke et nemt slutspil, da han havde en bonde på d3 som jeg skulle respektere. Men efter træk 39 vandt jeg en officer mere, og her endte det. Torben spillede remis i en fransk variant, med en lidt uklar stilling som umiddelbart så lige ud. Vitus spillede også Grand Prix i dag, han var dog presset til sidst og på et tidspunkt afslog modstanderen remis. Men efter lidt tid, tog de en remis da hans modstander ikke ville tage chancen med tiden.
Med en af favoritterne i Mester 1 formåede vi, at spille 4-4 med. Et super godt resultat.

Eldis Mahmutovic