28 december 2012

CXU Nytår 2012 (ØBRO), 1. + 2. runde


Så er vi i gang i Nytårsturneringen på Østerbro !

Vi er 3 spillere fra Evans: Per Skjoldager, Thomine og undertegnede.
Der spilles i en stor gruppe, og dvs. at i første runde spiller nr 1 i øverste halvdel møder spiller nr 1 i  nederste halvdel og så fremdeles.

I første runde fik Per Skjoldager en overkommerlig modstander i Michael B Nielsen (rating 1434) fra AS04. Per spillede på brættet ved siden af mig og hvad jeg lige kunne skimte ud af øjenkrogen, når jeg ikke lige selv sad og svedte over mit eget parti, så så det meget let ud for Per og han vandt efter eget udsagn meget let og inden det 20. træk var trukket. Thomine vandt også som forventet sin 1. runde mod Christoffer Højrup (rating 1403) fra Grindsted. Jeg selv havde en lidt større udfordring i det jeg var placeret i nederste halvdel og skulle op mod en noget højere ratet spiller. Jeg fik Peter Grau fra Læseforeningen, rating 2031. Synes selv jeg spillede et godt parti. Havde rigeligt med tid undervejs og var ganske godt tilfreds med partiet indtil en lille unøjagtighed tippede partiet til Peters fordel. Og nå det sker så er der ikke meget at gøre mod spillere på dette niveau.  Øv !

2. runde trak Per Skjoldager stortalentet Mads Hansen fra Frem med en rating på 2328. Per fortsætter åbenbart sit gode spil fra Efterårsturneingen og fik et halvt. Thomine måtte ned mod Peter Olsen fra Seksløberen, rating 2121. Jeg selv fik endnu en højere ratet spiller, idet jeg skulle møde Uffe Balslev fra Sjælsø. Med hvid fik jeg rigtig godt spil og +30 minuter på uret forholdvis hurtigt i partiet. Han får en dobbeltbonde og alt ser lovende ud. Sidst i partiet undervurderer jeg dog en af hans fremskudte bønder og jeg må ofrer tårn for bonden, og så er det jo naturligvis slut mod disse gode spillere.

I 3. runde kan Per Skoldager følges live mod FM Per Andreasen fra Nørresundby. Thomine skal møde Leif Egholm, Holbæk. Jeg selv får endnu en gang min sag for, da jeg får 1900-manden Michael Olsen fra AS04.


Der er live partier her med start kl. 19.00:   http://oebroskak.dk/?p=4928

Resultater mm. kan findes her:  http://www.ksu.dk/kalender/dotnet/tabel.aspx?id=1108

Satser på en kort runde rapport fra 3. runde i morgen

Per Madsen