30 december 2012

CXU Nytår 2012 (ØBRO), 4. + 5. runde


Så kom jeg endelig på tavlen !!!
Mødte i 4. runde Ellen Fredericia med hvid. Det gik dog også planmæssigt i langt største delen af partiet. Jeg får meget initiativ og har god kontrol med det hele. Ellen spiller meget defensivt og er sikkert meget tilfreds med at kunne få en remis. Jeg får et godt angreb på kongefløjen men holder nok lidt igen og får ikke fuldført angrebet. Stillingen udlignes stille og roligt, og i tidsnød enedes vi om remis. Ellen spillede rigtig rigtig godt sidst i partiet.
I 5. runde skulle jeg møde Michael Nielsen AS04 med sort. Michael satser voldsomt på kongefløjen, det hænger dog ikke sammen og han mister en bonde, og kort efter giver han op.

Thomine måtte som forventet ned mod Sandi Stojanovski fra K41, rating 2217. 5. runde bød på Daniel Kokholm. Thomine var svag favorit men kunne i et hektisk slutspil kun holde remis.

Per Skjoldager vandt som forventet over Morten Nielsen. Aftenens runde tabte Per dog med sort til Thomas Pedersen. Det lykkedes Thomas med 20 sek. tilbage at forvandle en bonde til dronning og vinde.

6.og anden sidste runde byder på Morten Nielsen til Per Skjoldager (hvid), Thomine med hvid får Mikkel Jørgensen fra Brønshøj. Jeg selv, osse med hvid, skal møde Lars Skovle fra Frederiksberg.

Der er runde kl. 13 og sidste runde kl. 19. i aften

Live-parter kan følges her: Live

Resultater kan ses her: Resultater

Per Madsen