29 december 2012

CXU Nytår 2012 (ØBRO), 3. runde


3. runde gik vist som forventet for os alle 3 Evans spillere. Jeg fik jo for 2. gang en mester spiller at skulle sloges med. Jeg mødte med sort Michael Olsen fra AS04. Det blev et langt og spændende parti, hvor jeg for meget aktiv spil ofrer en springer for 2 bønder. Ofringen giver mig 3 stærke bønder i centrum, som sikkert efter korrekt spil kan give gevinst - det var i hvert fald min modstanders mening. Jeg mister dog sidst i partiet en kvalitet, og må se mig slået til sidst med 1 min. på uret mod hvids 5 min.
Per Skjoldager tabte også sit parti til Per Andreasen, som ligger nr. 5 på styrkelisten. Thomine vandt som forventet over en noget lavere ratet spiller

I 4. runde får jeg selv, PÅ PAPIRET, en overkommelig modstander, idet jeg skal møde Ellen Fredericia fra K41.
Det samme gælder Per Skjoldager, der med hvid møder Morten Nielsen, Odysseus. En noget større udfordring får Thomine der skal op mod Sandi Stojanovski fra K41, rating 2217

Resultater kan ses her: Resultater

Live partier bør kunne følges på dette link, dog ikke klar pt.:  Live

4. runde starter kl. 13.00, 5 runde spilles kl. 19 i aften. 

Per Madsen